fredag 2 december 2011

Julof räddar julen.

Jolof är en riktig räddare. När jag var hemma skulle mamma skicka med en adventsljusstake MEN så gick det inte så lätt att få med den på tåget när jag redan bestämt mig för att frakta med mig en julbock, så den fick vara kvar hemma. Men så ikväll på denna bockmordsdag så var vi hos Jolof på tacos se! Det visade sig att hon hade sex stycken ljusstakar hemma så jag fick låna en hihihi. Hon påminde om att man ju faktiskt behövde ett helt gäng på Valla för det ju fanns så många fönster. Sant. Så nu iaf så har jag LJUS bredvid mina små bockvänner. Fantastiskt!

3 kommentarer:

ingrid sa...

hahah å se va glada dom blev!!

Tankar på Trolleberg sa...

Jag säger då bara; vad gjorde man utan vänner!!! Puss

elin sa...

kära kära johanna! här sitter jag i ett pissekallt/grått/trist ungern. (ja, en annan bor nu mera här) jag kom att tänka på din gamla hederliga blogg, som en gång i tiden var en riktig höjdpunkt i mitt liv. ja, kanske blir den det igen, nu när jag återfunnit den..

jag tänkte att när jag lika gärna är här kan jag ju skriva en liten rad. nä, jag har ju fortfarande inte skaffat fejjan så. såg denna fantastiska bild som infattade både julmys och PÄRPLATTOR. haha. jag hoppas allt är fint med dig. att du har hälsan i behåll och..ja, vad säger man? gud så högtidligt det här känns!

vänligen
elin. AKA pärlplattan

och ps. jag står såklart fortfarande fast vid att det busskillen sa var sant. haha.