tisdag 8 oktober 2013

Att träna på ingenting.

Jag har aldrig varit så mycket för alla dessa fånga dagen-ordspråk. Carpe Diem. Det är ingen slump att jag fick "KORV" av Carol att skriva i vita bokstäver på väggen istället för Live Laugh Love. Men idag fick jag i uppdrag att träna mindfulness; leva här och nu snarare än sen, vara medveten. Jag cyklar intervaller för att vara bra SEN nån gång. Då fanns och sen kommer, men nu är det enda som finns. En promenad till class behöver inte bara vara att ta sig från A till B på det mest tidseffektiva sättet, det kan vara att inta; reflektera; tänka; känna. Eller bara lyssna till ljudet av krispigt torra löv under en sliten skosula. Sitta på en bänk på campus och titta på ekorrar. Eller bara stirra. Skönt.



Igår köpte jag min första burk jordnötssmör.

1 kommentar:

Tankar på Trolleberg sa...

Ja så är det ju. Nuet är det enda som finns. Flyktigt som vatten som rinner mellan dina fingrar. Det går inte att fånga, men uppleva intensivt, vila i.