onsdag 11 februari 2009

Det är alltid lika skönt när folk reagerar precis som man tror och vill

Jag och Frida har mys, mys, här i Kungens Kurva. Nu ligger hon och kollar Twilight och jag har precis pluggat lite inför ett av min triljarder prov jag har när jag kommer hem - usch och fy och huvva. Matte, fysik och kemi är lätt de tyngsta kurserna så det känns riktigt roligt att ha prov i alla tre samma vecka. Fast nu kan jag ha ljugit lite eftersom jag inte vet när fysikprovet riktigt är. Det låter bara bra att säga att de är samma vecka, det blir lite mer synd om mig på det sättet. Fast det är iofs inte synd om mig. Så, när jag kommer hem har jag två prov, punkt.

Apropå Kungens Kurva har jag faktiskt nån gång (många gånger vore en lögn, och två lögner i samma inlägg är helt enkelt inte okej) funderat varför det heter som det heter. Tydligen körde Gustaf Vs chaufför av vägen här, med en Cadillac, 28 september (!) 1946. Intressant.


Rättelse: tydligen heter det kautschuk och inte kachuk, och tydligen är det ett riktigt ord, tro det eller ej. Dock vill jag fortfarande tro att det är dialekt att ens använda det.

Inga kommentarer: