måndag 9 februari 2009

Googolplex

Hej och hå. Nu är det väldigt dött här i bloggen, både från mitt håll och andras. Imorgon far vi till Segeltorp för 4-nations, men det kan omöjligt slå lördagen då Brynäs var på besök. Dessutom var Munksund i stan och mötte juniorerna, så jag fick träffa nästan hela mitt älsklings-AIK samma helg! Äntligen fick jag visa Marklund att jag fått bättre pussläppar, haha. Efter matchen råkade vi hamna på Max och där var Brynäs plus halva vårat lag (kändes det som), så då satt vi och pratade och åt ketchup med två påsar peppar-dip. Oslagbart. När vi fläskat klart på Max for jag och Brallan en sväng till Scandic och umgicks lite med norrbottningarna, ooh sådana vackra dialekter. Sofie B var sig lik och Reebo aswell. Gladheten gick inte att dölja och smittade av sig på resten av helgen som kan sammanfattas rätt bra med ett ord: mys.

Apropå dialekter. Jag har lärt mig ett nytt ord, kachuk (med reservation för stavningen). Det betyder sudd.

Googol och googolplex, intressant.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det heter kautschuk och var en vanlig benämning på suddgummin på the good old sixties när jag gick i ettan.
Det finns också ngt som heter kautschuk-träd (enligt SAOL). Antar att det är ett slags gummiträd.

SAOL=Svenska akademiens ordlista

Anonym sa...

Det heter kautschuk och var en vanlig benämning på suddgummin på the good old sixties när jag gick i ettan.
Det finns också ngt som heter kautschuk-träd (enligt SAOL). Antar att det är ett slags gummiträd.

SAOL=Svenska akademiens ordlista

Anonym sa...

Det heter Tkachuk och är en en back med förnamn Keith.

En gång körde han på Hasek och då blev dom andra upprörda på honom och slängde sina handskar på honom.

Keith fick gå direkt i säng utan varken mat eller glass.