onsdag 25 februari 2009

y=kx+m

Det är skönt att vakna på morgonen när solen skiner. Jag har inte förut märkt av det där att man skulle bli så mycket piggare när det börjar bli ljusare, men nu i år har det verkligen blivit extremt tydligt. Heja solen och heja våren som verkar komma snart. Jag längtar till sommaren och till tid i överflöd, till glass och till regn som faller så hårt mot marken att man vaknar av det mitt i natten och måste gå ut och känna, till att gå och lägga sig för sent och kliva upp lite för tidigt för att fortsätta sova ute i solen på bastualtanen. Och nu när jag började tänka lite längtar jag till Trästocks också.

Mycket annat har hänt förutom att solen åter blivit en del av mitt liv:
  • Bagge har lämnat oss för Bea, vilket känns jättetråkigt. Det blev verkligt när jag märkte att hon tagit sina bestick med trähandtag från besticklådan.
  • Joyce har blivit japan.
  • Jag har bytt till lila och röda (!) påslakan och örngott i sängen. Inte en medveten matchning, det var ganska mycket så att jag fick ta det jag hade. Dessutom tvättade jag och manglade mina andra. MANGLA!
  • SPILarna har äntligen haft det omtalade matteprovet, och jag råkade gå förbi ett klassrum just som tre tappra kämpar satt där och var mitt inne i den ökanda räta linjens ekvation. Detta gör en stolt naturare varm i hjärtat, hahaha.

I söndags kom jag på att jag i lördags hade bott i Ö-vik i 6 månader. Stort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"tre tappra" var dagens ord..

Anonym sa...

Du borde besöka pride i sommar! Lätt mest värda på hela året. Och det är veckan efter trästocksgrejen trorja. Sååå att, bara att fortsätta festandet ;D