onsdag 31 oktober 2007

Russia

Ryssland imorrn. Jävligt kul! Har laddat upp (eg Paj) med en kurs i ryska by Jenkan och rysk rödbetssoppa. Håller på och tvättar nu och massa sånt fixande och donande, sen träffa mamma på stan och köpa FINSKOR! Alltså, fina skor inte finländskor. Fyfasen, jag dör. Finskor! Vilka kriterier ska ens ett par skor uppfylla för att kunna klassas som finskor...? Jag tror mörka. Och fula. Check, check.

Paj vet inte om hon ska fara än. Förstår henne. Tre hjärnskakningar på kort tid är inte att leka med, men hon vill ju så gärna samtidigt! Hon skulle bestämma sig nu klockan tre idag hade hon bestämt. Hoppas bara hon tar sitt eget beslut och inte tänker så mycket på vad alla andra tycker...

Fixade gricksen igår på Inter Sport. Så nu är den överäckliga tån borta på mina nya, vilka jag inte kunnat använda än eftersom vår, numera uppsagda, mattis vägrat fixa dem! Tyvärr tog jag fel skålning på slipningen... Helgen var brabra också, Terho körde skridskoteknik och jag höll på att avlida. Var två centimeter från att kliva av där ett tag eftersom vi körde typ piruetter i en timme, faan man vart ju illamående.
Hoo, nu skriver jag en massa skit för att jag nog egentligen är nervös för resan. HATAR att flyga samtidigt som det är en av de härligaste saker man kan göra. Det är helt oundvikligt att tänka på allt hemskt som kan hända när man flyger, tänker inte ge några exempel eftersom jag inbillar mig att det ger otur haha. Iaf går flyget 06.30 imorrn och tänker inte försova mig.
En liten parantes bara. Brandlarmet gick just innan isuppvärmningen innan matchen mot MSSK i fredags, så vi var tvungna att utrymma haha. Tydligen var det ett varmvattenrör som gått sönder i en loge och ångan utlöste larmet. Matchen då? Vinst 10-0, ett ass och ett mål. Wee.

Inga kommentarer: