tisdag 31 mars 2009

Kom igen Lena

Det sticker när jag bläddrar åt fel, hjärtat med de sockrade skära kanterna säger så mycket. Jag råkar tänka att det känns som att det var så länge sen det sist var bra, att jag nästan glömmer bort att det varit så stort. Men det är nonsens och idioti, för nåt stort var det, är det. Fantastiskt, oja, bortkommet likaså. Jag ångrar mig och skäms över min tanke innan den ens är färdigtänkt.

Idag fick jag veta att 08.10 (åtta!...?) imorgon ska jag sätta mig ned för att skriva en uppsats till NP i svenska B. Provtid: 5 h. "På något sätt tror jag att jag förtjänat det, jag har trots allt varit ganska skolslö i år", för att citera ett sms av Johanna Fällman (23:37, 2009-03-31). Korrekta källhänvisningar, brevform, essä och talmanus. Om någon minns "talpar" kan denna någon gissa sig till hur jag i min hjärna försökte uttala och alls förstå ordet "talmanus".
-:-:-
Du förtjänar det bästa, någon som utan villkor kan älska så gränslöst som du gör. Någon att bo med, att köpa bröd tillsammans med och någon som sköljer ner dina plockade strån i handfatet eftersom du, enligt denna någon, verkar vara inkapabel att göra det själv.

Inga kommentarer: