tisdag 31 mars 2009

Same shit, different name

Jag, Brallan och Joyce var på äventyr igår, eller vi försökte i alla fall. Det började med att vi satt på Joker (och inte var riktigt mätta...), tittade ut genom fönstret och hade genuint jävla skittråkigt. Joyce berättade att hennes mamma brukade säga att man ska vara glad för att man kan ha tråkigt till henne när hon var liten, men det hjälpte oss föga i vår Vallatristess. Istället för att sitta och glo bestämde vi oss för att åka buss till Lidl, vilket är en hållplats bort, men innan vi gjorde det kastade vi lite snöbollar på lite grannars fönster och självklart kastade Brallan på några okända fönster = dumt.

Lidl var lika tråkigt som det lät, så efter det tog vi The Grand Tour of Industriområdet och besökte även Kvantum, Willy's och Coop. Joyce köpte två glödlampor. Sen skaffade vi några filmer, tittade på Secret Window (inget för Brallan för hon gick hem och sov efter cirka två och en halv minut av Johnny Depp) och snackade lite skit varpå jag somnade på hennes soffa och inte märkte det förrns 04.48 då jag vaknade och bestämde mig för att ligga kvar och därmed skrämma Johanna på morgonen. Mohaha...
Det vi kunde dra lärdom av kvällen var att det är roligt när Brallan halkar.

-:-:-

Apropå snygga bilder: Eftersom Joyce är ett stort fan av Tomas Ledin klädde hon ut sig till honom när vi var och provade kläder hemma. Hennes vita chinos skrek "Sommarnatt", men vid ett senare tillfälle kom jag på att det ju var Gyllene Tider som gjorde den. En liten parantes.

4 kommentarer:

joyce sa...

thomas ledin! jag försöker fortfarande komma på vem du försöker likna..?

Fallw sa...

tomas med h så klart, thomas! ja faktiskt vet jag inte riktigt själv heller, kanske per gessle...?

Anonym sa...

Johanna det är ju Snowstorm som gjorde den!! ;) /Fritjof

Fälsan sa...

Haha, ja alltså det där blev helt fel...