lördag 5 september 2009

Färglös som en tår

Idag är det semifinal mot Kanada. I Kanada. Det sägs att det kommer komma en del folk också, och det tror jag på med tanke på att det var över 6 800 när Kanada mötte USA i torsdags. Hurv. Jag och Valle hade en speciell uppladdning igår, som vi för övrigt tror stenhårt på: vi storgrät i en halvtimme tillsammans medans vi lyssnade på sorgliga låtar. Det började med att jag slog fingret och blev jätteledsen när jag tittade på såret och insåg att jag nån gång kommer att dö, och att mitt finger tillsammans med resten av mig då kommer att ruttna, och det kändes jävligt tråkigt. Jag tror inte det är så konstigt att det blir lite mycket känslor när man är borta så här länge och allt blir galetgalet intensivt. Lättnad.

Nu när jag tänkte på matchen vart jag lite nervös, måste nog spela tiles ett tag.


-:-:-


Usch!!!
-:-:-
Dagens såg, signerat Carol-Carol:
- Haha, ja alltså det är faktiskt synd om hon. Det är helt sjukt att hon inte fattar att hon inte kan någonting

5 kommentarer:

Anonym sa...

Var inte nervös! Eller var jättenervös en kort stund, så att det går över. Kom i¨håg; vad är det värsta som kan hända? Och vad händer då? Och vad är det värsta med det? och så fortsätter man tills man kommer till pudelns kärna. Där finns de "automatiska tankarna", dvs sådant man säger till sig själv och som blir ngn slags sanning som man agerar utifrån. Ofta är man inte medveten om de där tankarna. Det är ngt hjärnan säger till sig själv, om och om igen någonstans därinne. Man kan ändra de där tankarna.

Gråt också då och då! DET är väldigt bra. Jag har gråtit alldeles för lite. Minns det jag sa när ni var små: du vet, om tårar som diamanter när de gråts, och som blir till små, svarta stenar i själen och de inte får komma ut i det fria.

Älskar dig! Nu ska jag sova. Ring när du landar i Sverige. ÄR det på tisdag????

carol sa...

Jag är så elak, ibland..

Fälsan sa...

Shit, vilka personliga kommentarer mamii..

Hahaha, jag vet Carol. Det kan vi nog alla vara, vissa mer ofta än andra...

joyce sa...

hahaha, carol... är det samma som idag?

carol sa...

Hm, så du menar att jag är mer elak än andra?

Hahaha, jag är fan genomelak! Shit.