lördag 7 augusti 2010

Uff.

Vilken sommarpaus det har varit, sen 15:e juli. Sen dess har jag hunnit vara i Göteborg och Östervåla. Östervåla var verkligen landet, söderlandet. Som fan. Söderlandet är en helt annan sak än landet hemma, i norr är det mer bröl och hb, iaf i inlandet. Eller så är det mina fördomar. Kan vara. Iaf måste man ha minst fem skotrar på tomten, annars är man bög. Det har jag lärt mig på YouTube.

Imorgon går vi på is efter två dagars fystester, hej och hå må jag säga. Det var länge sen jag senast sprang cooper, så länge sen att jag nästan hade glömt bort hur hemskt det är. Men hemskt var det, fy fasen. Särskilt i Öviksvärmen med luft som känns som fil i lungorna. Vi var förbi och kollade våran nya lägenhet på Själevadsgatan igår, helt okej. Ett randigt och ett grönt rum, pax det randiga. Fast, det var lite mindre och hade inga garderober i själva rummet. Garderober är livsviktiga, det har jag lärt mig av mormor.

2 kommentarer:

carol sa...

Men, det är inte grönt. Det är bara skogen tror jag

cowpow sa...

din mormor är en välutbildad kvinna, och jag har också hört att walking closets är bra för det mesta.