torsdag 11 augusti 2011

Petra.

Med viss risk att låta lite stjärtig så kommer jag nu ut med att jag älskar att lära mig saker. Skräll. Därför är det sjukt bra att lyssna på radio hela dagarna och kolla på Wiki när tillfälle ges. Eller fråga saker. I måndags fick jag lära mig av en kund att Bifor är nån sorts sockerblandning som man ger till bina som vinterbränsle när man så brutalt tar deras honung och idag har jag kollat upp staden Petra i Jordanien efter att Carolon typ-kontrade efter Serengeti.

Det mesta sånt där gammalt är rätt intressant, typ ringmuren i Visby. Det hade varit coolt att se alla underverken, kanske kommer med på Stora saker att göra-listan.

2 kommentarer:

carol sa...

Just, Serengeti är ju nummer ett.

Anonym sa...

Hmm, de sju underverken... Intressant. Det närmaste jag kommit är kollossen på Rhodos. Den lär ha stått i hamninloppet till staden Rhodos och jag minns att det fanns ngt slags minnesmärke eller att det påstods att den stått på ett ställe, just nere vid hamnen. Samma hamn som vi såg en moped köra rakt ut från kajkanten och bli hängande på ngt rep till en fiskebåt. Snacka om att killen blev perplex. Han hängde och dinglade där på mopeden, hängandes på förtöjningarna. Stackarn!