måndag 15 augusti 2011

Sommarprojekt 2011.

I sommar har jag haft ett hemligt projekt; ett projekt som faktiskt varit viktigt på riktigt. Innan vi åkte till Thai och innan jag började jobba bestämde jag mig för att i sommar skulle vara den sociala sommaren - fast på ett nytt sätt. Jag bestämde mig helt enkelt för att det är tråkigt att inte vara social med människor jag man inte känner bara för man är blyg. Det är lätt att gömma sig och välja den enkla vägen, att sitta tyst i nya grupper och inte säga så mycket till en början. Kruxet med det är att det blir väldigt svårt och krystat när man helt plötsligt efter tre veckor ska börja prata, vid det laget har folk redan börjat tro att man saknar talförmåga och/eller personlighet så det blir hemskt enkelt att då bara fortsätta att sitta där tyst som en mus. Fast det blir tråkigt, fråga hon som inte åt lunch en enda gång med sin nya klass på ett helt år. Ett väldigt bra sätt att gå till väga om man inte vill lära känna nya människor.
Så. Istället för att inte säga nåt när jag satt ensam med nån random i ett rum så gjorde jag tvärtom och sa vad som helst istället. Socialprat om vädret eller trevlighetsfrågor. Min slutsats efter 9 veckor+18 dagars försökstid är att det är hur värt som helst att prova och blev väldigt lyckat. Man kan lura nästan vem som helst att tro att man är världens mest spontana och oblyga, för är det nya människor har de ju ingen aning om att man egentligen kanske bara vill gömma sig under bordet. Skitjävlasmart! Rekommenderas starkt.
Sommarocialtekniken2011 får 5 "F" av 5 möjliga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så himla intressant!!!!