söndag 1 maj 2011

Första maj.

En grill grillar bäst om den är köpt samma dag som den ska grillas med. Gärna monterad lite i panik för klockan börjar bli halv sju på Valborg. Det vet alla, en universell sanning helt enkelt. Jag börjar förstå det här med att man lever på och helt plötsligt har en hel villa full med prylar för mitt i allt kan man behöva en vas eller grill och då måste man nästan köpa en.


Nu har jag kommit hem till Luleå och allt är precis så vanligt som nånting kan vara. Mormor och morfar har varit här och druckit kaffe och mamma spelar piano. Idag är det 1:a maj vilket betyder att Spotify infört sina nya villkor för gratistjänsten. Det ska jag fira med att klicka slut på hela månadskvoten på samma kväll genom att göra en sommarplaylist. Jag som trodde det var länge länge kvar innan man skaffade premium...


1:a maj betyder så klart även (mest.) att Fia fyller år! Gammtanten blir 21 år, kan man tänka sig. Grattis grattis grattis!

1 kommentar:

Fia sa...

Tack din lillskit! ;)