fredag 19 juni 2009

Att tappa en gaffel

Övik!

Idag är det midsommarafton, 19:e juni. Midsommarafton betyder i många fall värsta fylleslagen, men inte här i Själevad. Här är det pokerkväll hos Beggan. Just nu är det final där nere i köket mellan Linkan och Bea, själv åkte man ut för länge sen, orutin. Carol och Emma åkte rätt nyligt ut, och Beggan fick inte vara med längre när hon skulle köra sin kusin till stan. Det är vad jag kallar taskigt. Faktum är att det blev lite dålig stämning där ett tag när Bea och Linkan började kalla varandra för fula ord. Då passade konflikträdd på att gå ut med Linkans föräldrars hund, Aslan, som för övrigt tafsade järnet på mig tidigare ikväll när vi hade grillmiddag hos Mikael (stavning), eller, Mikaal.

Hos Mikaal hände även en hemsk grej. Beggans gaffel som jag och Carol hade lånat när vi skulle skära kött med en kniv som vi också hade lånat, av en random granne där i stan, föll ner under bron. Ja, det är sant. Det var inte vi som gjorde det, men det var vårat ansvar. Jag vet inte hur jag ska komma över detta, det kommer förfölja mig i resten av mitt liv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! :)

Fälsan sa...

tack!:)

Linkan sa...

Haha..sitter på jobbet nu och har väldigt roligt. Gick in på din blogg och sökte på "Linkan"..finns en hel del roliga minnen märker jag :D