måndag 20 juli 2009

Bovete är rikt på rutin

Jag gillar att många gör egna Cribs-avsnitt, det är väldigt roande att titta på en sommarkväll som denna.

När jag var på Helex idag tänkte jag, som jag ofta gör, att det finns väldigt många olika gymstilar. Särskilt på Helex. Jag tror min favoritstil är elitbasketspelarstilen, den är väldigt fräsch. Hehe. Sen tänkte jag vidare lite grann och då slog det mig hur äckligt det skulle vara om alla gymmade nakna. Att ligga på en bänk ovanpå nån annans svett är äckligt nog med kläderna på, och usch nej nu tänker jag inte utveckla det nåt mer. Istället kan jag tänka på basketspelare. Eller på våran fantastiska tennismatch i förmiddags. Evve, aka Affe, stod för motståndet i mina och Joyce singelmatcher. Det blev förvånansvärt tufft faktiskt, med tanke på att Evve är 12 år. Hon ledde tom ett tag där, mot oss båda, men vi lyckades ta oss i kragarna och kämpa oss tillbaka och vända matcherna till vinster. Gammal är trots allt ändå äldst, och det var nog det som till slut avgjorde. Eller, Rutin slår... orutin, som vi kom fram till efteråt. Att hon lyckades leda där ett tag berodde helt klart på dåliga bollar, dommaren, och solen.

Efter våra hårda singelmatcher blev det sen en match mellan Johanna "Federer" Fällman och systrarna Nilsson-Williams. Måste säga att det aldrig egentligen blev nån match där, erhm, då jag tämligen enkelt kunde vinna med 4-0 i game. Ledsen, men ni får nog fara hem till Porsön och träna lite mer...

Dagens:
Du är Serena, jag är William Venus...

2 kommentarer:

Joyce sa...

det var därför det gick åt helvete. Serena storspelade men William Venus hade lite oskärpa i handlederna.

domaren sa...

serena var inte nöjd, bör tilläggas...