fredag 17 juli 2009

Sunderbyns ishall

I två dagar har jag praktiserat på Joyce jobb, Luleå Hockeys hockeyskola. Och jag kan lova att det är ett tufft jobb. Inte nog med att hon måste umgås med massa killar hela dagarna, hon måste även agera domare på internmatcher. Det kan inte ha varit lätt idag när hon dömde bort ett mål (som kanske kunde ha fått bli mål) och alla i blå laget klagade som om det vore OS-final, på liv och död och allt annat. Men förutom den sekvensen var det fläckfritt. Eller kanske offsiden också, hehe.

Mellan de två tuffa ispassen jag var med på idag tänkte vi spela tennis, och vi var ungefär en millimeter ifrån att få göra det också, men det visade sig vara upptaget på tennisbanan. Sunderby sjukhus tennisbana vill säga. Men vi hittade på andra saker, tex kastade vi macka (MAQ-träning, hehe) i sjukhuspooldammen och tog lite stekiga sommarbilder.

En traumatisk sak inträffade även idag. På vägen till Sunderbyn kruppade min telefon ihop just när jag skulle lyssna på Halo (det är okej), varpå jag var tvungen att dra ur batteriet. När jag slog igång den igen var allt borta. Och då menar jag ALLT! Förutom alla kontakter iofs, men alla bilder, all musik, alla snygga videofilmer.. Just därför bad jag Joyce skicka nån fräsch bild jag kunde ha som bakgrundsbild. Hon valde en på sig själv, Jonkarjoyce in action. Jag får tacka, det är en otroligt snygg bild. (Bör tilläggas att jag även får tacka för att Joyce senare (när vi väntade på tennisplanen) hittade igen alla mina bilder när hon gav mig tipset att prova att sätta in minneskortet igen. Det funkade. Tack tekniska JJ!)

Dagens:
Gud vad nära jag åker..

Bara som en parantes så ligger Joyce i soffan just nu och fäller en tår till Twilight, hon vill även hälsa att den borde ha slutat med kyssen. Eller med att hon dog.

2 kommentarer:

Joyce sa...

gud var nära jag står!

fälsan sa...

gud vad nära vi stretchar...