tisdag 29 juni 2010

Ett svek, ett hemskt sådant.

En väldigt upprörande sak har hänt, nämligen att min och bästa och mest trogna arbetslöshetskompis har svikit mig. Carol har nämligen fått jobb, städjobb. Den jäveln. Än blir jag inte stressad, nejnej, men börjar det gå in på september så kan det bli lite jobbigt. Hehe. Nej nu jävlar ska jag skriva cv, världens bästa cv dessutom! Om man nu kan skriva ett dåligt egentligen. Hehe. Tur att jag har mycket att skriva, typ om alla mina jobb och utbildningar.

Igår hände nånting, nämligen en militärattack mot mig som person. Jag var och åkte inlines vid Kallax när det helt plötsligt stannade en bil en bit framdör mif som det stod SKYDDSVAKT på. Jag tänkte hej-å-hå. Den for aldrig vidare, utan tvärtom började den backa tillbaka efter ett tag och ut klev 3 militärkillar med vapen och hela baletten och frågade om jag sökte efter nåt, helt misstänksamma. Jävla militärer tänkte jag och sa att nej jag vilar bara. Sen körde de fram en bit och for inte förrns jag började åka igen när setvilan var slut. Vafan, skulle jag spionera på F21 skulle jag väl inte komma med inlines och vara helt jävla svettig. Puckon!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja, skriv cv och lämna in den personligen till personalansvarig. brukar funka bättre att få jobb än att bara skicka per snigelpost eller mejl. har du tänkt var du skulle vilja jobba? industrier betalar bäst men kanske inte alltid så roligt. lycka till!

carol sa...

Hahahaha, så jävla kul med alla militärer och brandmän och poliser till och med! Det är stört det där.

carol sa...

Och ja, förlåt.

Tröstlös sa...

Alltså jag är riktigt besviken och ledsen på de som jobbar som städerskor, och som stjäl. Så jag förstår vad SVEK är för nåt...