tisdag 30 november 2010

Julbak

Igår kom Jossa hit. Det var bra för jag hade inte haft nånting att göra på hela dagen eftersom Jolof och Bea har förbjudit mig att göra massa saker. Jossa hade med sig två stora kassar med mjöl och margarin för hon kom nämligen för att baka lussekattisar. Det var väldigt väldigt mysigt. Medan hon började med bakandet hängde jag upp min julstjärna och tände massa ljus. Dessutom satte vi på lite viktig julmusik, dock inga Carolalåtar i mitt hus. Jag tror Jossa borde baka oftare för hon verkar vara en riktig naturbegåvning. Hon sa själv att hon var nervös eftersom hon aldrig hade bakat kattisar ensam, men i efterhand misstänker jag att hon måste ha ljugit för det var inga nybörjarkattisar som kom ut ur ugnen. Om man säger så.

Ikväll ska Jossa bjuda på fika hemma hos henne och det tror jag är välbehövligt för det var alldeles för länge sen nån fyllde år nu. Inte för att Jossa fyller år just nu, men ändå.

Inga kommentarer: