tisdag 23 november 2010

Västerbottens inland

Wow, galet! Stoppa alla världens pressar och allt annat, pausa Facebook News Feed! Det visade sig att den okända rumpan tillhörde Jolipoli, min ibland-backkollega från Storuman. Helt fantastiskt, jag trodde faktiskt det aldrig skulle gå att få reda på vem det var.

Apropå Storuman har jag funderat en del. Det verkar ju onekligen vara så att om man kommer därifrån (eller från i närheten, ja hur blev det nu med alla småorden Carol?) är man automatiskt väldigt stark, rejäl till sättet och mentalt stabil. Jag tänker så klart på Jolof, min syster Ida och Armbryterskan från Ensamheten. Sen har jag även ryktesvägen hört att det ska finnas en junis på uppgång därifrån nu som OCKSÅ stämmer in på denna beskrivning. Hur kan det här komma sig undrar jag? Jag funderar om det är där jag kan hitta mitt anti-jag, i Storuman.

Ditt anti-jag förintar dig

2 kommentarer:

cow sa...

synd, jag som ville ta på mitt anti-jag. jag som ville träffa mitt anti-jag. vilken besvikelse
(reflektion från länken)

carol sa...

Jag hade nog sagt: där runt ifrån. Hehe. Fast sen är jag inte så bra på småord som sagt.