onsdag 20 juli 2011

6,6+6,6=12,12

Med tanke på mina arbetsuppgifter och fritidssysselsättning kan jag ibland känna att intellektet utmanas lite väl dåligt och över huvud taget alldeles sällan. Tack och lov att SVT finns säger jag då. Just nu lär jag mig om tunnelbygget genom Hallandsåsen och allt låter så löjligt korkat. Tänk om de lagt de där 7 500 000 000 kronorna inom till exempel skolan istället, då tror jag inte skolbarnen hade varit tvungna att lära sig geografi med kartor som det står Sovjetunionen på eller kanske att man slapp äta skolmat som "lagas" i storkök genom uppvärmning av färdigvikta pannkakor och sylt som består mer av E-ämnen än av bär... För att inte tala om miljöpåverkan som blev av tätningsmedlet. Hallå. Kanske inte jättesmart.
Idag fick jag en matlåda av Carol och det kanske var det värdaste den här veckan för då slapp jag laga mat idag och kan bara slöa i flera timmar! Underbart. Tack för maten den var god, mitt på bordet stod en ko.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, vilken UNDERBAR rubrik!!!! Rubriken är halva texten, bara så du vet.

Anonym sa...

Skriv in dig på ngn intressant kurs, så du får lite stimulans... eller börja läsa god litteratur, jag kan tipsa...:)