lördag 30 juli 2011

Westerbotten.

I helgen gör jag en liten turné i grannlänet Västerbotten, jag har valt att kalla den Westerbotten tour 2011, lite sådär enkelt men ändå internationellt. Igår var jag en sväng till Skellefeteå/Skellhell/Skellefteå. Där är det allt som oftast väldigt trevligt och många människor som är roliga att träffa. Enda minuset var att vattenparasiten fortfarande, tydligen, inte är fixad än och så klart var ju jag en millimeter från magsjuka men lyckligtvis hann jag bli stoppad av min räddare Stina. Pjo.
Ikväll är jag hos farmor i Umeå och äter lyxmiddag. Kött, potatis, sås och hemodlade grönsaker. Frågan är om det kan bli bättre? Misstänker nej. Det är nåt speciellt med farmormormorsås, den är som salt. Jag har frågat massa gånger hur man gör men blir som inte klokare av deras "recept" för de verkar mest bara göra lite på känsla och det är ju just den känslan jag verkar ha total avsaknad av. Kanske träning ger färdighet, men alla vet ju att man måste träna rätt isf och frågan är ju om jag verkligen gör det i såsfallet. Tycker det nästan blir sämre för varje gång jag försöker mig på det.
Nu är det efterrätt, blåbär och grädde. Så läste farmor upp kvällens filmer ur TV-tidningen och tydligen är det Mean Girls på TV4+. Yes. Fast oops, avslöjad... Hehehe.

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså, jag är VÄLDIGT vuxen och jag har inte lyckats få till en sådan där brun sås än. Men å andra sidan, det är ju så HIMLA mycket annat jag är bra på. Som ÄLGSPANING. Nu drar jag iväg....

Puss