tisdag 12 juli 2011

Oväder.

Ö-vik leder inte solligan och det kan man ju verkligen förstå efter tisdagen 12/7. Mitt på eftermiddagen lät det som att det spöregnade och att byggnaden skulle krackelera, men jag hade fel för när vi gick ut och kollade så spöhaglade det. Nästan som gamla berättelser om hagel stora som tennisbollar som ramlade från himlen rätt ner på hästarna som stod i hagen. Måste ha resulterat i köttsår. Dagens haglar var inte fullt så stora, men de var ändå större än hagelgenomsnittet. Och fler.
Idag var jag sugen på tortellini, så därför kokar jag just tortellini. Ibland är det så himla praktiskt att laga mat själv för man får jämt bestämma. Värt. Väärt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jamen HAGEL! Morfar berättade för mig om en hagelskur någon gång på 40-talet, tror jag, med hagel stora som tennisbollar. Han fick springa ut med en emaljhink över huvudet för att hämta in häst-stackaren, som för övrigt lär ha hetet Rebecka. Nu var ju hagelovädert över Ö-vik värt att notera, trots att INGET slår vädret i Norrbotten, oavsett om det handlar om soltidmmar eller hagelskurar. Puss