måndag 18 juli 2011

Gårdagens outfit.

Mellan måndag och vardag i Polen finns ett stort likhetstecken. Det här tycker inte jag är något dåligt, nej nej, vardagar i Polen i allmänhet kan vara nåt väldigt bra och måndagsvardagar i synnerhet är väldigt bra. Roligaste träningen på veckan och dessutom blir man klar med allt tidigt vilket innebär nåt så lyxigt som långdusch. Måndagslångdusch är väldigt viktigt för kropp och själ och även för omgivningen. Kan vara bra att bli extra ren tänker jag. Det är jag nu. Och min kläder, iaf de vita. Det är vad jag kallar vardag i Polen.
(Går)dagens outfit: slappthaikläder med tygpåsar som matchar. Kan det bli bättre? Nej. Jag gör med det här gott för miljön, lokala företag, kooperativt ägande (...?) och sist men inte minst det som så luddigt brukar kallas för att hålla våra landskap öppna. The savior of the planet...

2 kommentarer:

johanna sa...

Fällman, Vart sjutton är du??? Jag ser dig knappt för du blivit så liten ju!!

Anonym sa...

Bra där gumman ... med engagemang. Sant det där om vardagar. Man kommer till lägen i livet då man inser att det är JUST de där VANLIGA vardagarna man längtar som allra mest efter.... Dagar då inget speciellt händer. Allt är bara bra och som vanligt