torsdag 29 september 2011

Psykologen – en lek som hon leker hellre än bra.

Jag blir galen. Hur ska man veta vad man vill göra med sitt liv? Jag får spader på alla som pluggar nån fancy molekylär bioteknik. Suck. Jag satt och tittade på utbildningar igår och ååh allt låter ju så sjukt torrt och tråkigt. Vad fan är ens en handläggare!? Måste ju vara det tråkigaste ordet i världshistorien. Ett ord som är snyggt är lagstiftning.

Men, nog om det. Idag har jag för första gången i mitt liv varit i Hörnefors, och faktiskt blev jag överraskad för det var mycket större än jag hade kunnat tro, vi var till och med tvungna att stanna och fråga en gubbe om vägen. Till slut hittade vi stackars lilla födelsedagsbarnet MariaLindh som hade fått stå och vänta i 2 timmar efter hennes halkbanekörning. Tror hon för övrigt klarade det. Som sagt är det hennes födelsedag idag och det gick inte obemärkt förbi för hon och hennes mami bjöd på gofika och världens bästa och blåbärigaste tårta. Bedårande god, som hon själv kunde ha sagt. Marre råkade lite random berätta att hon var arg av sig när hon var liten och att hon brukade ha psykologsamtal med hennes Pongo och hur kul var inte bara det i sig, men ännu roligare var det att hennes kompis råkade lägga upp Marre+Pongo på Facebook just efteråt. Sjukt söt och sjukt grattis.

Inga kommentarer: