torsdag 20 september 2012

Friheten, fjällen och svenskt kaffe.

Min hell week är officiellt över. Underbart. Det är givetvis värt att firas och jag började genom att promenera hem från skolan. Det räknas som lyx eftersom det inte funnits mycket tid över till sånt den senaste veckan. Frihetskänslan i att inte vara beroende av skjuts kombinerat med Heidi Anderssons sommarprat gjorde mig inspirerad att gå hem och koka en kopp kaffe (instant coffee, hurra!), bre en ostmacka (har hittat nytt favoritbröd, succé) och googla lite om fjällvandring. Det är nåt jag ska göra, kanske i juni? Ja, först måste jag ta reda på om det är en himla dålig årstid att fjällvandra i, men det finns det ju tid för. Då ska jag koka kaffe över öppen eld; eller åtminstone koka vatten och blanda i mina instant-kulor. Romantiserande, javisst. Men ändå.

Kaffekokande i Alta i somras, plus bara en random bild som visar hur sjukt vackert Norge är.



3 kommentarer:

Ida sa...

Det enda som Heides sommarprat inspirerar mig till, är att byta hemort.

Ida sa...

Heidi ska det självklart vara. Fast det kanske inte spelar så stor roll..

Ida sa...

Heidi ska det självklart vara. Fast det kanske inte spelar så stor roll..