måndag 17 september 2012

Toshiba-effekten

Definition: den positiva effekt som en ny Toshiba har på ens svarsfrekvens på Skype; sägs kunna förkorta väntetiden för ett svar från tre timmar till ett par sekunder.

Källa: Svedin, Annie; 2012

Ja. Igår var jag och köpte en ny dator här på Best Buy. Det är tur att man har en pappis som har koll när man själv är fullständigt okunnig och dessutom även lite ointresserad. Går under kategorin saker jag väl hade velat kunna men inte har tid att lära mig. Eller så lär man sig eftersom. I alla fall. Alla tycker alltid Mac, och egentligen kanske det är det rätta men med tanke på många faktorer blev det istället en Toshiba. Läs PC. Kan tyckas omodernt, men jag insåg att sen när har jag nånsing haft det bästa/nyaste av nåt? Telefoner, datorer, hockeyklubbor... Jasi, nog har jag ju överlevt rätt bra ändå. Det är lite min grej. Jag älskar i alla fall den nya (lika mycket som den gamla så klart, rättvist ska det vara så ingen av dem blir ledsen), det är helt fantastiskt att veta att den faktiskt kommer att starta när man trycker på "ON". Bara det liksom.

I morgon är det måndag igen och jag ska ha mitt första prov. Det kan bli intressant med tanke på att det verkar kunna vara helt annat upplägg än vad man är van vid. Ryktena säger multiple choice-frågor. Vi får väl se.

-:-:-

Viktigt: viktiga bilder från en viktig mass-Skype-date som ägde rum igår mellan mig och nästan alla viktiga, eller i alla fall många av dem.


3 kommentarer:

original källan ;) sa...

Och det är en riktigt trovärdig källa dessutom!!

Anonym sa...

Skönt! Att kunna skypa ordentligt igen. Känns tryggt och bra att vi kan koppla upp oss igen. Hejja Toshiba

Anonym sa...

Skönt! Att kunna skypa ordentligt. Känns tryggt och bra att vi kan koppla upp oss igen. Hejja Toshiba