söndag 19 oktober 2008

Sommardäck

Jag gillar hur ordet däck låter. Jag gillar hur däck i sig låter. Mot en grusväg, eller hur dubbdäck låter mot asfalt. Jag brukade gilla att tugga på Legodäck, de såg ut som lakrits. Allt detta kombinerat gör ordet däck så perfekt. Lägger man sen till sommar- framför blir det ännu bättre (iofs vinter- också men ska man välja ett...). Men det bästa med ordet är att man associerar till hur däck luktar. Fantastiskt.

Eftersom saker kan lukta gott - dofta, om du så vill - räknar jag upp mina bästa dofter (persondofter ej medräknade, med hänsyn till alla. Inte mat heller kom jag på):
  • bildäck
  • mormor och morfars garage
  • cykelslang
  • varmt sommarnattsregn
  • badleksak
  • Marc O'Polo-parfym
  • hemmalukt
  • Tunavallens konstgräsplan
  • gammalt trä, typ Wasaskepp
  • Pontusbadet

Ja.

---
1 000 pluspoäng till Foppa och Milla som lånade ut varma och torra kläder till en idiot som inte kan planera.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker att du är lite lätt knasig. Du ville kanske vara med igår när jag bytte till VINTERDÄCK å sen körde på asfalten :P