onsdag 31 mars 2010

Hymer

Idag har jag officiellt blivit vallabo igen, det innebär att jag gjort adressändring. Det ska jag hurra genom att städa mitt gröna vallagolv. När man flyttat från hus till vallalägenhet finns en del anpassningar man måste göra. Till exempel får man lov att vänja sig vid att:

  • sova i en 90s-säng istället för en fullstor dubbelsäng på 2x2 meter
  • grannar kan leva om
  • tigga skjuts till hg
  • ha grönt golv...

Det finns dock även en del fördelar med Valla, fördelar man absolut inte får glömma bort:

  • närhet till folk
  • COOP
  • diskmaskin
  • ingen snöskottning
  • Vallatennis
  • bli rastad av matte på morgonpromenad, hihi
  • grönt golv!

-:-:-

Igår kom jag hem från min trip till södersverige-Gävle. Det blev lite längre än planerat och jag missade tyvärr att stötta mitt Skellefteå AIK i hg-ligan igår, stort minuspoäng. Dessutom blev jag imorse tradad till Timrå IK! Shit. Hoppas sejouren inte blir alltför långvarig.

Imorgon hoppar jag och JojanDojan på bussen hem till Luleå, för det är nämligen påsk alldeles jättesnart. Alla har typ farit redan, tråkigt. Ida och Annie for idag, Marre-Katt ikväll osv. JF for till och med igår!!! Sämsthet säger jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Valley<3

JF sa...

ååååh, morgonrasta min pudel!