tisdag 9 mars 2010

Vovvov!

Dagens första iakttagelse är att aprilväderperioden här i Ö-vik verkar inträffa i mitten av mars och inte, som namnet kanske avslöjar, i april. Detta betyder att aprilsnukarna i Ö-vik inte kan heta just aprilsnukar utan istället kanske mitten av mars-snukar.

Dagens andra iakttagelse är att nån okänd kommit med en traktor och skottat bort hela skiten av snön som var på garagenedfarten. Dubbeltumme!

Hurra! Hörde precis i en reklam på tv att Bernadottarna firar 200 år på tronen i år, det tycker jag verkligen var nånting att fira. Det ska jag säga till JF när hon kommer hit, hon kommer bli överlycklig! JF är nämligen på väg till oss i huset, och det var tur att hon tog ett så bra beslut eftersom jag saknar henne och hon saknar sin pudel.

1 kommentar:

JF sa...

du sa aldrig att de firade 200 :( buhääää...
Men du har helt rätt, jag saknar min pudel, jämt och ständigt, mer än du kan ana!