måndag 1 mars 2010

10 mars 2009 21.06

Anonym sa...
"Blessed are the hearts that can bend; they shall never be broken. But I wonder, if there's no breaking then there's no healing, and if there's no healing then there's no learning. And if there's no learning then there's no struggle. But struggle is part of life. So must all hearts be broken?"

Igår såg jag avsnittet med Albert Camus citat, ett citat som dök upp som kommentar efter en inte alldeles vanlig dag. Direkt kändes det precis som då, för ett år sen. Jag har funderat vem det var som skrev det, och jag tror jag har en gissning, men ändå så vet jag inte helt. Det passade så bra då, verkligen perfekt, lika bra som "Your Rocky Spine" passar nu. Ibland hoppas jag på att kanske kunna hitta tillbaka.

3 kommentarer:

sovereign sa...

Hmm, intressant citat!

Anonym sa...

oj. det var det ju jag som skrev. ska jag förstöra spänningen runt det hela? kanske inte. gissa på du.

carol sa...

Klokt sagt.