tisdag 9 mars 2010

Skavanker, repor och ärr

Idag har jag haft en riktig Carol-dag, det innebär att man är med Carol ungefär hela dagen. Först gick vi på promenad i det vackra vädret som visade sig vara väldigt blåsigt. Vi gick upp på Varvsberget där det förvånande nog blåste ännu mer. Där stod vi ett tag och pratade om viktiga saker som framtiden och skavanker+repor+ärr. Det är viktigt med ärr, skavanker och repor, då syns det att man, eller kanske gitarren, varit med. Vem vill ha en sprojlans ny gitarr egentligen? Nej, inte jag. Hellre några repor och lite själ. Efter prommisen tog vi några timmars paus från varandra så vi inte skulle bli less på varandra, men egentligen berodde det inte på det utan att Carol vägrade gå med oss vanliga dödliga på matchen utan hellre ville sitta i nån överklassloge på matchen. För dåligt. Funderade starkt på att sluta prata med kvinnan, men sen glömde jag bort det plus att det varit opraktiskt med tanke på att dom skulle skjutsa hem mig till Ensamhetshuset efter matchen.

Huset har haft många namn. Modohuset, OS-huset, Spökhuset och Funhouse för att nämna några, men numera heter det Ensamhetshuset eftersom både mina samboos övergett mig för några dagar. Sorgligt värre. Som tur är finns det andra som ställer upp, tex Erika och nämnda C-roll. Guldstjärna i kanten.

Måste också ge mig själv en extra liten guldstjärna eftersom jag igår skickade ett komplimangsms till en helt okänd människa som råkade bära på ett par snygga ben. Det är vad jag kallar goodwillgärning.

3 kommentarer:

egg-roll sa...

tänk dig att få ett sånt sms ba.

c-roll sa...

Hehe.

Anonym sa...

Vem var den lyckliga mottagaren av detta intressanta sms???