lördag 6 mars 2010

Kö'ba'!

Idag, eller rättare sagt igår, fyllde min mamma år. Det hurrade jag för, igår. Dock tyckte jag det var lite sorgligt att hon trodde att hon skulle behöva påminna mig genom att kommentera här, hallå säger jag då. Antagligen kommer jag ihåg en sån grej, jag är väl ingen Joyce...? Hehehe. Sen är det även lite sorgligt att jag inte varit hemma på varken mammas eller pappas födelsedagar på tre år, men jag antar att det är så det är. Tråkigt.

En sak som inte var tråkigt var dagens dag, för den var helt fantastiskt utstickande på sitt sätt. Efter träningen bjöd jag in mig till Bea och Millas efter träningen-aktivitet. Vi raggade upp Cillen och Bagge och for sen till Matis i Själevad, och vilka var där om inte Linkan, Erika, Tusse och Tusse-kompisen. Riktigt bra, och ännu bättre var att de paxat bord åt oss bredvid dem i den omtalade "grottan". När man är i grottan är det oundvikligt att tänka på Hilda och hennes Cola. Och saltet och ljuset också för den delen. Efter grottvistelsen körde Milsan en sväng runt stan i Fårrden, och Bea hann med att ge Cilla bra och viktiga vuxentips till henne inför kvällen. Sen delade hon även med sig av dem till några andra också, okända ungdomar skulle man kunna kalla dem. Bea vet hur saker ska gå till
-:-:-

Alltid lika bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hörrudurru! Med tanke på att din bror inte kom ihåg att gratta mig, fast jag ringde på förmiddagen och frågade; "Är det något du vill säga mig...?" så kom han inte ihåg det. Dessutom kom nästan ingen och hälsade på. Jo, Angelika och Rut, fast de kom sent och käkade bara upp en bråkdel av pajen och butterkakan... Till och med Carin glömde mig, fast hon är världsbäst på att komma ihåg födelsedagar... Jajja. Ett år äldre blev jag dock i alla fall... :-(

Linkan sa...

Haha..colan, saltet och ljuset, så Hilda, så bra!