söndag 11 april 2010

Bussåkning.

När det börjar lukta basturökt skinka blandat med kalaspuffar, då vet man att man är hemma, åt minstone Öviks-hemma. Precis då bestämde sig Erikas telefon och ipod för att få slut batterier. Det är vad jag kallar tajming. Hörlurar var välbehövliga på bussresan eftersom vi råkade hamna bredvid helvetesbarnen nr 1 och nr 2. Dessutom hade de en mamma som bara satt och log när de skrek och härjade, och kan tala om att efter 3-4 timmar var det jävligt nära ett riktigt damputbrott. Då var det tur att Radiosporten fanns där som en räddare i nöden, och underhöll oss med Kvalserien. Herregud så rafflande. Dock fick varken jag eller Erika jubla desto mer (hon hejade på Leksand och jag på Almtuna) för jävla AIK gick ju upp. Men, Valle är säkert glad. Hehe.

I Gävle var det varmt. Vi gick i tofflor och inga varmkläder alls till ICA och köpte en glass och satte oss i solen. Schteek. Men, nu ljög jag lite för jag hade vanliga skor och köpte ingen glass utan en Risifrutti Manna. Rätt ska vara rätt. Förutom när det gäller bussbetalning, jag lurade nämligen Y-buss på 55 kr idag, suckers!!!


Gävleblommor och Sannas skor

Inga kommentarer: