onsdag 28 april 2010

Ett glasspaket med tre olika smaker

Jag läser inte många bloggar, men om jag skulle stöta på Rebecca Vinterbarn Elgs blogg skulle jag definitivt läsa den. RVE är skånskan som gör små betraktelser i Christer i P3 ibland, hon som när jag hör att det är hennes tre minuter i radion får mig att tvärt sluta upp med det jag gör för att lyssna. Hon pratar som ett blogginlägg.

Rebeccas sida är min nya favorit, men så klart gör de korta inspelningarna sig bäst när man i flera dagar lyssnat på Christer i väntan på att tvärt få sluta upp. Ungefär som med allt annat sånt alltså, en halvbra låt blir bättre när man råkar snubbla över den på radion än när man kan trycka repeat på Spotify.

Jag har liksom förundrats över att det finns människor som går runt och känner sig snygga, men så kom det till mig! fast, på skånska.

Inga kommentarer: