söndag 4 april 2010

Vårsol på bron

Jag och mamma skulle fara till stugan idag, eller ska, men vi har inte kommit iväg än. Detta på grund av att bilnycklarna är borta. Jag tror dom seriöst har letat i två timmar snart. Pappa for precis iväg och hämtade extranycklarna hos mormor och morfar. Jag tycker lite synd om honom för det kan inte var lätt att vara så virrig tänker jag, men nu ropar mamma att det var Oscar som hade dom, och han har vi tidigare skjutsat iväg till flyget mot Arlanda och senare Uppsala. Tjorvighetsfamilj.

I stugan ska jag och mamma utöva vinterfriluftsaktiviteter, tex skidåkning på isen. För det krävs skidor, alltså fick jag uppdraget att hämta mammas skidor i förrådet på baksidan. Detta var lättare sagt än gjort eftersom snön där gick upp till höfterna... Jävla snö, fast ändå bra för annars hade det inte funnits så mycket att åka skidor på, om det inte är vattenskidor, vilket de inte är. Det är mammas hederliga Fischer från 90-talet, med tillhörande lila pjäxor. Räääcer, nu ska vi ut och göra Torneälven osäker!

Inga kommentarer: