torsdag 30 september 2010

Spökglass

En gång när jag och mormor var på OBS! fick jag en spökglass. Eller nej ändring, en gång när jag fick en spökglass när jag och mormor var på OBS! råkade jag just när vi kommit förbi kassan tappa den i golvet, den hade liksom en förmåga att rätt så mycket glida av pinnen. Som jag minns det var det här en väldigt traumatisk glassupplevelse, en sån man helst hade velat slippa uppleva. Tyvärr verkar inte många komma ihåg denna lakritsfavorit, men nu kan jag äntligen bevisa att den faktiskt excisterat! 1994 var året, vilket betyder att jag var fyra år gammal, 91:orna tre år, 92:orna två år och 93:orna var, just det, ett år gamla...

1 kommentar:

cameltoe sa...

spökglassen är legendarisk! men shit vad folk är unga, jag föddes helt enkelt i fel kropp. sommaren
-94 hängde jag i italien och raggade italienare. och åt spökglass såklart.