söndag 5 juni 2011

Sista svettdagen.

Idag vantar vi pa hemresan. Vi har gatt en svang och fixat lite bestallningar hemifran, mest till Robiosa... Snart ska vi aka ut mot flygplatsen, det ar sjukt drygt att bara sitta och vanta pa att fa aka hem, da hade man ju hellre bara farit. Det har blir ju dotid.

Vi har nyss bokat flyg hem till O-vik, vart. Alla jakla tag och bussar tar en evighet, plus att det kostar samma sa da kanner jag att jag hellre kommer hem 12 an halv mitt i natten. 12.15 for att vara precis och for att informera foraldrar.

Hehe, en sak till kom jag pa. For att fordriva tiden (och ata) gick vi idag till Bangkoks som det verkar popularaste vanlighetssushistalle. Ganska bra gjort av oss med tanke pa att vi bada tva tillsammans smakat pa det max fem ganger. Vi fick gora egen soppa och koka och plocka ihop fran nat rullband och allt vad det var. Sen buffe. Tur att vi kunde spela rutinerade for vi hade verkligen ingen aning om hur man skulle gora, vi tjuvkikade pa bordsgrannarna. Smart. Det hade sakert varit paradiset for en sushialskare men for oss var det mer sjalva grejen. Maten ar ju verkligen helt klart sadar. Absolut inte ackligt men fan inte gott heller.

Nu ska vi tillbaka till varat hotell som vi var tvungen att ga ifran en stund for natet var sa javla daligt dar, typiskt Thai. Jag lovar att jag sen ska skriva lite bra saker om Thailand ocksa, men inte nu for jag kanner att jag ar alldeles for internetirriterad. Nu aker vi hem till kylan och studentveckan istallet. Skont.

1 kommentar:

Tankar på Trolleberg sa...

¨Sushi sista dagen på semestern? Med tanke på min matförgiftning i San Juan känns det lite risky... Men kul att käka sushi på "riktigt". Jag är väl inte så mycket för rå fisk, knappt inlagd sill eller ens lax, men konstigt nog gillar jag sushi jättemycket.

Imorgon landar ni alltså på Arlanda? Tänk om du landat på Kallax efter det??? Tänk? vi får väl ta ett långt mobilprat istället. Puss, puss, puss