torsdag 9 juni 2011

Sverige.

Sverige är ett bra land. Luften är ren och fräsch, man kan andas utan att det känns som att luften är flytande. Till och med utanför Arlanda luktar det lite barrskog om man riktigt känner efter. Det bästa med att åka bort är att komma hem, särskilt när det är så här extremt fint väder hemma också. Fast som sagt, utan flytande luft.
Sverige firade nyss även nationaldagen även om jag inte vet om det egentligen var så mycket firande. Kanske ganska typiskt svenskt. Jag kom på själv att jag inte ens vet varför man firar nationaldagen just 6/6 och det känns inte helt bra med tanke på att man mer om USAs eller Norges nationaldagar... Men det kanske också är lite svenskt, det där med noll koll. Jag måste nog googla lite.
Imorgon tar 92:orna studenten och det känns väldigt märkligt. Det känns som att när dom började ettan var de så små att de aldrig nånsing skulle gå ut, men tydligen så är den dagen imorgon. Man försöker förklara för alla som går i skolan nu att studenten inte är själva grejen utan att det är vägen dit som är det roliga (alltså själva skolgåandet), men det verkar inte riktigt gå in och det kan jag förstå för jag tyckte det var skitsnack jag med. Klart är definitivt att de åtminstone kommer kunna säga att de iaf hade tur med vädret.

Inga kommentarer: