torsdag 22 november 2012

En månad eller tre veckor.

Jag försöker sova, men det är svårt när man tagit en nap på två timmar på kvällen och vaknat halv tio. Så kan det gå, hoppsan (bra ord som borde användas oftare). Istället för att ligga och snurra ligger jag och lyssnar på musik. Igår tittade vi på en julmysig film här i huset, och som jag kanske nämnde tidigare är granen redan klädd nere i vardagsrummet. Fast det kanske jag inte sa. Det får mig i alla fall att välja julmusik ikväll. Min bästa julskiva är helt klart Sufjan Stevens julskiva, lite alternativ, men ändå klassiker. Fast, måste jag välja en jullåt blir det Oh helga natt. Den är mäktig. Helst ska det vara med Tommy Körberg, och absolut inte med Carola för hon gör mig irriterad. Hehe. När jag flyger hem till Sverige nu innan jul ska jag lyssna på Oh helga natt på repeat. Hela resan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, jag går och letar fam julskivan. Genast! P kommer att bli tokig:)

Puss

Hirvi sa...

Julskivor....

Pöng, kukem och knurra.

Anonym sa...

Men usch där Hirvi. Så ofräscht på denna trevliga blogg. Huvva, säger jag!!!