lördag 17 november 2012

Min mammis.

Min mamma är rolig, och söt. Hon gillar att skriva och brukar ibland komma med romanliknande meddelanden när vi Skypar. Det kan handla om allt ifrån släkthistoria till vardagshändelser. Betraktelser. Hon är alltid noga med detaljer. Det är dem som gör det man skriver levande. Ett exempel från alldeles nyss:

Har varit och inhandlat svarta jeans. Snygga. Du skulle gilla det märket. Nu håller jag på att pressa citron (P har köpt en juicepress, orange och grön, billig sak men den funkar) och i det ska jag blanda riven ingefära och honung. Ska vara bra för att mota förkylningar.

Jag visste inte själv att jag ville veta vilken färg juicepressen var, men så här i efterhand kändes informationen relevant och viktig. Nåt jag definitivt inte hade velat oveta, om man säger så.

Jag är nog ganska lik henne, vilket är något väldigt bra. Min mamma är bäst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men gumman! Jag blir alldeles glad! Puss