torsdag 1 november 2012

Halloween.

Ikväll är det Halloween här i USA, kanske även där hemma i Sverige. Det har varit massa barn här och trick-or-treatat och Tori min huskollega har gett dem godis. Gör barnen sånt hemma? Bus eller godis. Jag minns bara att jag gjort det en gång, eller så var det att vi klädde ut oss till påskkärringar. I alla fall fixade mamma en halloweenfest hemma en gång, det minns jag allt. I veckor efteråt hade vi små svarta paljettspindlar överallt i lägenheten.


Här är halloween stort. På campus idag har jag sett diverse olika djur, superhjältar och monster springa runt. Lite roligt ändå, i alla fall maskeradfest. Det får mig så klart att tänka på en riktig klassiker.


Schweiziska påskkärringar 2011.

Peter Forsberg och Anette Norberg på OS-fest i huset 2010.

Galna skidåkare i köket.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart det har varit spöken och häxor och knackat på. Det kom två omgångar redan igår. Jag blir ju så jäkla glad när det kommer barn, du vet, så jag pratade en massa med dem. Tyvärr hade jag ju inget godis. Men jag grävde djupt i penning-burken vi har i köket. En av häxorna, hon hade för övrigt rosa hår och grönt ansikte, berättade att de knackat på hos någon granne som hade ett litet barn. "Vi såg att tjejen som bodde i huset var helt naken", berättade hon väldigt exalterad. Barn är för jäkla sköna! Patte kom hem i samma veva och vi lovade att komma spöka hos dem. De bor på Vattentronsvägen 23 och 29! Hehehe! Undrar vad deras föräldrar skulle säga?

EG sa...

Åh. Vilket gott skratt jag fick mig nu. Herrejisses vad mycket took vi hittat på här. Det blir inte lika mycket tooook utan dig. <3 Tomt