måndag 12 november 2012

Minneapolis.

I helgen har jag, Karv och Andrea varit och flängt runt ute i världen, närmare bestämt åkte vi till Minneapolis. Wiiiiii! I Minneapolis hittade vi massa trevligheter och dessutom USAs största mall, Mall of America. Det var, som man kanske kan lista ut, stort. Inuti fanns bland annat ett litet nöjesfält med bergochdalbanor, för det kan ju vara bra att ha. Helt vansinnigt. Det var så galet med folk att vi höll på att få spader och det var bara tur att de styrde en hyresrullstol åt mig för annars hade det aldrig gått. Även om det inte känns superkul att åka runt i en rullstol, men ja. Vad göra. När vi blev less gick vi över till svenskarnas stolthet IKEA. Jag är väl egentligen ingen sån där riktig IKEA-fanatiker, men jag kan säga att när man hittar ett IKEA utomlands känns det som hallelujah! Allt heter precis som hemma (soffan Luleå till exempel) och det känns som man lika gärna hade kunnat vara i Haparanda. Man blir nästan lite läskigt patriotisk. Med mig hem från IKEA fick jag iaf lingonsylt, skorpor, julmust och lampan Jansjö. Allt man nånsin kan tänkas behöva.

Hur som helst var det en kanonhelg verkligen. Vi hann även med en sväng till Wisconsin där jag fick känna mig som i Lilla huset på prärien, fast snarare Lilla huset i stora skogen. Utanför fönstret nere i skogen gick massa vilda kalkoner runt, jag som inte ens visste att de fanns i det vilda. Borde man veta det? Jag vet inte.

Ja, jag hade några bilder men det blir inget av för vi råkade få med oss fel väskor hem. Så kan det gå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Utspelade sig Lilla huset på prärien i Wisconsin? Ganska häftigt, att du bara för några år sedan, satt där hemma framför teven i Karlsvik och följde familjen Ingalls. Livet är en ständig överraskning...