fredag 11 juli 2008

Bajset från vildmarken

Dag två av förkylning. Det enda jag gör när jag är förkyld och inte tränar är att äta. Och skicka sms iofs. Superkul. Fast igår for faktiskt jag och mamma på en spontan dagsutflykt till IKEA och Alko (hehe). När jag kliver in genom dörrarna på IKEA kan jag aldrig riktigt bestämma mig om jag ska skämmas eller bli peppad. Det är nån sorts hatkärlek, för samtidigt som man kan hitta roliga prylar är det vidrigt att springa runt där med alla galna människor som köper saker de egentligen inte behöver, bara för att det är billigt. Hets. Men jag behöver en säng och det finns ett gäng människor som tvingats sova i min säng som kan intyga (inget porrigt). 120 cm tänker jag är lagomt, större blir inte mobilt nog och ännu större än omobilt blir en dubbelsäng. Och det behövs inte. Sen kom vi även fram till att jag ska ha en mittemellanhård säng, om nån ville veta. Nu har jag en supermjuk och det är det också många som kan hålla med om.

Dessutom kunde jag inte låta bli att köpa en elefant och ett lejon. Det kändes helt enkelt som att jag inte kunde stoppa min konsumeringslust, men även som att mina kramdjursgalningstendeser från när man var liten gjorde sig alltför påminda. Oja!

2 kommentarer:

Anonym sa...

känner precis samma upprymd-ångest på IKEA. skönt att man inte är ensam!

Anonym sa...

Det där är kan vara riktigt svårt: att köpa eller inte, behöver man verkligen det eller inte.
Men det blir kanske lite lättare och mindre ångest när du nån gång flyttar in en omöblerad lägenhet ;-)