söndag 20 juli 2008

Trästock

Trästock:
Eftersom man inte längre kan vara stolt över AIK kan man vara stolt över Trästocks. Det kom Kajsa fram till (och kanske någon annan tillsammans med henne, tex Sanna (vore ju inte alldeles otroligt)), och det är sant. Därför valde vi att på lördagen införskaffa oss snygga vita Trästockströjor. Fräscht, hett, two-in-one.

På fredag regnade det en del, på lördag regnade det också en del. Men så var det lite sol. Därför hade vi problem med klädseln, av och på, på och av.

Fredag:
Säkert! var kanon, jämnbra rätt igenom kom vi fram till. Dessutom var Annika Norlin mycket gladare än sist jag och Sanna såg henne. Som (med? Förvirrande det där, är HON Säkert! eller är DOM Säkert!...?) Hello Saferide på PDOL 2006 verkade hon på dåligt humör, var förkyld och dessutom lite sur eftersom folk ropade Annelie åt henne. Nu var hon glad och log med solen i ögonen, iaf första delen av spelningen. Annat under fredagen var bland annat Alice in Videoland (bättre än jag förväntat mig), Ziegeist (The Knife wannabe fast ändå okej, särskilt då de inte sjöng, tex första låten med det fladdrande draperiet), Sirqus Alfon och Hamngatan (Lulekillar som jag gått i samma musikgrupp som).

Fredagen får 4 av 5 "F". Säkert! får 5 av 5 "F".

Lördag:
Lördagen var svagast, vi såg eg bara Olle Nyman i Campustältet. Det var bra. Vi tänkte se Kleerup också men det var så sent så vi orkade inte, vi gick hem och såg film och åt världens godaste vattenmelon istället. Kanongott. Filmen var dock seg så vi orkade inte se den heller. Fast nu kom jag på att vi ju faktiskt såg Sälteatern på dagen också.

Lördagen får 4 av 5 "F" eftersom det var fint väder och jag var i gott sällskap. Vattenmelonen får 5 av 5 "F".

Plus för Mallan som dök upp, Marklund som dök upp, John som dök upp och Sofie som också dök upp och så klart Sanna och Kajsa som aldrig gör en besviken.

Trästocksfestivalen 2008 får 5 av 5 "F". Fantastiskt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det finns då alla sorter i vår herres hage. än en gång hörde jag mig själv säga 'aldrig mer trästock. aldrig mer skellefteå' men såklart kommer jag sitta där nästa år med, mitt i detta jippo, bland fulla brunutansoltjejer, galna pubertala hårdrockspojkar som inte använt schampo de senaste månaderna, lukten av langos och ganska kass musik i bakrunden (eller varför inte en sjuk låtsas-polsk freakshow med mustasch och glitterstrumpor) någonstans i efterhand slår det mig att jag nog gillar det, lite sådär i smyg..

Anonym sa...

alla gillar trästocks.