lördag 19 juli 2008

Sanna jobbar och Kajsa är i Bersan så jag har faktiskt inget annat för mig än att leka naturare på sommarlovet

Egentligen fick jag inte länka till Kaj än, inte förrns den kommit igång och "fått några fans". Men jag tror jag tar ett beslut nu, och det beslutet är att strunta i Kajsas wish eftersom jag tyckte krunchy var ganska intressant. Börja blogga och bli mindre hemlig, snoka i andras småsaker och lära sig om Kajsas nummer i idrott. Eftersom Kaj är inspiration kan jag ju lika gärna berätta om mina nummer, så hon slipper undra. Herregud vad jag har haft nummer när jag tänker efter.

16. Första matchen vi hade med Notas, på rinken på Örnäset, tog vi tröjor ur en bag, 16 råkade jag ta och sen blev det så. Hade även 16 i fotboll men sen fick vi nya tröjor, fortsättning följer. Och i Team Norr kom jag på nu, haha snyggsnygga TN.
18. Jag vet, jag har faktiskt haft 18 har jag kommit på. Men Mallan ska ju ha det i Linkin så det är ju inte fulast. Det hade jag tror jag med F-18 ett tag. Alltså inte fulast men ändå fult.
6. Det här numret fick jag också bara av en slump, hade det i Lule Hockey (herre) och ett kort tag med 90orna.
66. Vi fick alltså nya tröjor där siffrorna var efter storlek, alltså de lägsta siffrorna var XS osv, självklart var man ju medium och då gällde 60 och uppåt. Kul att sticka ut, men som tur var var vi ju några +60. Jag tänkte 66 eftersom Mario Lemieux som jag tom döpte min hamster efter. Äckligt.
26. BT. Jag var så klart inte med på träningen där vi fick tröjorna så jag fick i Rosviks ishall välja mellan 26 och 29 och så klart valde jag äckel-26 istället för snygg-29.
4. Nya tröjor med BT och jag fick ganska mycket inte välja, men det gjorde iofs inte så mycket eftersom jag inte spelade en enda match den säsongen och tröjorna bara låg inte ens i förrådet i B-hallen utan hemma i en garderob i garaget.
2. Kanada. Äckligt nummer. Även nåt år på regions. Uuuuh.
10. Tjeckien. Äckligt nummer.
7. AIK. Fick välja bland översnummer och 7 hade ju Empan haft så varför inte. Även på regions när man blev lite värdare och inte bara fick nåt nummer vilket som helst. Värt.

Om man vill göra någon sorts summering går det ju att komma fram till att jag bara haft äckliga nummer, alltså äcklig spelare. Men, har ju åtminstone aldrig ägt en globenhjälm...

(Eftersom jag är lite smått störd sitter jag och tänker samband mellan numrena och vips det var inte alltför svårt:
16+10=26
16+18+26+6=66
2*7-4=10
18-2=16
6(4+7)=66 osv. Det kommer sig ofta att inget med siffror är nån slump, ungefär som Emmas tal i ettan om nummer 23)

2 kommentarer:

Anonym sa...

du är fan min idol!! vet inte varför men du är cool och het på samma gång ;)

Anonym sa...

Mitt tal i etta om nummer 23 verkar ha gått in i många huvuden :D haha. Borde kanske köra det igen till hösten ;) HAHA xD ! ... Not ;) . He he...