söndag 6 juli 2008

Linas bajsbok

I fredags natt när jag kommit hem från "ut" hade jag tappat mitt halsband. Mamma säger att det var dyrt, men det spelar eg ingen roll för mig. Mer affektionsvärde. Inte för att min konfirmation är det bästa som hänt mig, men fortfarande tråkigt att tappa bort en konfirmationspresent. Särskilt mitt halsband jag haft varje dag i tre år. Jag och halsbandet har varit med om så mycket tillsammans: vinster; förluster; myspys och
magsjuka, för att bara nämna ett par saker. Halsbandet är så mycket mer än ett halsband, det är mer än bästa vän, som alltid finns där som en stöttepelare. Dessutom har det många olika ansikten, det kan se ut som en trollslända, ett kinagrunx eller två kors, som det faktiskt tro det eller ej är. En gång på Lilla VM stod jag i mål och slängde av mig det mitt i matchen, for hem och höll på att dö! Jag hade lämnat det i Boden (Båd'n). En hel natt låg det där helt självt, kallt och ensamt. Men morgonen därpå kom vi tillbaka och det låg kvar. Tur. Iaf for jag klockan tre på natten i fredags ut och letade på cykelvägen mot Gäddvik där jag sprungit intervaller, men icket. Till sängs gick jag, med gråten i halsen. Fast det var inte borta, mamma hittade det idag under min säng.

Jag har faktiskt inte hamnat i nån sorts försenad kiss- och bajsålder, grejen är den att bajsleken bara är så fruktansvärt rolig.
För älskling jag är född att bajsa

Nu har det två helger i rad varit massa roliga saker som jag än inte har fixat in här, jag är helt enkelt för seg. Exempel: minigolf, SF och Falmarksfest. Kul... t. Kult.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om det går segt att göra vissa saker kan det vara nån bra idé att skriva ned dem med en (realistisk) tidpunkt när de ska vara utförda? Så klart ska listan inte vara överambitiös så man ger upp bara efter att ha tatt en titt på den.
Alla känner igen väl att man drömmer om ledighet för att ha tid att göra massa roliga saker när man har skola/arbete. När man har väl ledigt då blir det inget gjort för att man är... så seg. -LRA