fredag 15 augusti 2008

Ibland kan jag bli uttråkad när jag pratar för mycket för det jag säger har jag ju redan tänkt

...jag frågar hellre.

Min frisör heter Ingela. Fast det kommer jag inte alltid ihåg och därför brukar det bli pinsamt när jag ska boka tider. Men oftast hinner hon haffa mig innan jag måste börja förklara för nån annan frisör vem som brukar klippa mig. Ingela är en bra frisör, hon kan mina virvlar. Idag gav hon mig tips på hur jag ska sätta upp håret om jag ska på fest, utan att det ser för fixat ut. Sen lärde hon mig hur man får det att se mer slingigt ut, kan vara bra att veta eftersom mitt hår allt som oftast ser ut som en buske när det är sprillans nytvättat.

Just nu sitter jag och lyssnar på Annika Norlins sommarprat i 30 dagarsarkivet på P1 och önskar att man vore från Östersund så man hade kunnat ha en snygg Östersundsdialekt. Annika Norlin är smart, det märks på hennes texter, på vad hon spelar för musik och på vad hon säger. Norrlänningar är inte tysta av blyghet eller tröghet, vi bara sållar det viktiga från syrrans influensa och nya byxor.

Jag funderade om jag vågar klippa mig i Ö-vik och kom fram till att nej det vågar jag nog inte. Frisören i Ö-vik kan ju faktiskt inte mina virvlar. Dessutom kanske de inte ens har en frisör där, och då finns ju inte problemet eg. Höhö. Nej men skämt åsido, mindre är fint och Ö-vik är pittoreskt.

Inga kommentarer: