lördag 27 december 2008

Back in the days

Dagen efter julafton, alltså juldagen, spenderade jag i Skellefteå, en av mina hemstäder, iaf en gammal, för när jag kommer dit känns det faktiskt fortfarande nästan som hemma. Gud vilken dålig mening. Det mesta var som vanligt bortsett från några små detaljer, och det var ofantligt skönt att träffa alla igen. Alla var sig lika och Sanna hade de hårigaste ben jag nånsin sett henne eller nån annan tjej nånsin ha! Rätt stort ändå tycker jag att få bevittna. Kaj kom till Dahlbergs och allt var precis som vanligt förutom att hon hade en enorm dunjacka. Vi hann tom med att göra några snygga saker också (blir inte mycket sånt i Ö-vik), tex som att nästan missa bussen och springa genom stan.
Kalaskul och jag längtar efter er redan! Kan knappt vänta tills årsbästalistan kommer.

Äkta allt
---

Julafton passerade relativt snabbt men inte för det obemärkt. Här hade jag först tänkt skriva nåt om att julen inte är som när man var liten, men det kändes oerhört klichéartat. Sen hade jag istället för det tänkt skriva nåt om att julen trots allt är blablabla men det kändes också värdelöst så istället nöjer jag mig med att kort och gott skriva: jul är kul.

Nu ska jag fara och träna på Hälsans och låtsas att jag gör precis det jag ska och att jag går på Gymnasiebyn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Obs! Oscar bad faktiskt om en amerikansk jul och vad gör man inte för sina hemvändande barn...
Förresten är det pappa som hängt upp alla ljusslingor utanför huset. Det är väl det mest överdimensionerade, eller?
/ Mamma