måndag 22 december 2008

Oh, vackra Norrbotten

Igår kom jag hem till Lule och idag har jag och pappa hängt upp karatelampor på framsidan. Det blev väldigt snyggt. Jag märkte snabbt att mina föräldrar (läs mamma) tagit min brors önskan om en ordentlig jul på fullaste allvar; i köket bor nu inte mindre än 6000 tomtar. Det är sant, det är i klass med porslinskatterna i Husum. Det gör inte så mycket, för det är ju rätt mysigt ändå. Jag och bror ska nu styra lite pepparkakor och antagligen kör vi på lite alternativa pepparkaksformer i vår lite alternativa familj, tro inte att det blir några Svenssonpepparkakor. Det är också mysigt.

Joyce är också hemma i Lule och fantastiskt nog var hennes observationer på stan att folk i Lule i allmänhet är snyggare än i Ö-vik, vilket jag tyckte var lite roligt eftersom det första jag såg på stan var Lules oändligt stora fjortisarmé. Herregud så hemskt, jag förstår verkligen inte.

Igår var Malin här och berättade om sitt vuxna körkort och sitt nya vuxna jobb på Max, moget3000. Jag känner att jag ligger i alltför mycket lä på den fronten jämfört med henne, men sen känner jag också att jag inte orkar göra något åt det. Hur som helst pratade vi om alla människor här hemma, vilka som blivit dryga, vilka som blivit knarkare och vilka som blivit gravida. Mycket intressant, Gossip Girl 2 nästan. Vi kom fram till att vi inte är avis på några av de vi pratade om och att det bara kan vara vi och en väldigt liten skara människor bortsett från oss som är likadana som förut och fortfarande normala. Heja oss!

---

Idag fyller Kaj 22 år och det är mysmiddag i Bersan men vissa är hängiga och tvingades stanna hemma. Jättegrattis hur som helst Kaj! Vi ses på juldagen istället, tagg, tagg, tagg...!

Inga kommentarer: