fredag 19 december 2008

Winter in the Hamptons

Nu smälter det och knappt finns nån snö kvar, men is i massor. Bakom Kempis är det curlingbana och jag vill inte ens tänka tanken att gå till skolan nerför Vallabacken. Livsfarligt var ordet.
Annat var det när man var liten, då gick snödrivorna halvvägs till grantopparna och inte kan jag minnas att snön var lika skitig och äcklig då som nu, men kanske minns man det man vill minnas. Ett av årets självklara måsten på den tiden var iaf att åka i isrutschkanan (läs isruschelkarnan) i Stadsparken. Viktigt. Undrar vad det blir för djur i år tänker jag. Det skulle vara extremt roligt med en hare, men eftersom kommunens hemsida berättar att iskanan föreställde just detta djur 1999, lär det ju bli ett annat djur i år; för förhoppningsvis finns det fler arter i de svenska skogarna än att man ska behöva ha återkommande iskanemotiv vart 9:e-10:e år. Fast vem vet, kanske att klimatförändringarna utplånat alla arter förutom typ älg, ren och just hare.

För den som inte riktigt förstår hur denna iskana föreställande djur ser ut (för oja, jag vet allt minst en som inte riktigt hänger med...), kan detta vara till hjälp:

3 kommentarer:

kaj sa...

Hoe Hoe! Jag förstod att du inte hade pengar =)Jo det blir på måndag, tror du att du har möjlighet då? skulle betyda mycket! Shit vilken grej det där med djurbanan, den vill jag pröva=) Pusss

Anonym sa...

hade suttit fint med en krokodil.. men eftersom att det dinns lite tunt med krokodiler här uppe så lär de nog inte bli de :(

Anonym sa...

nä, det var ju väldigt synd.. hade man fått välja vilket djur som helst så kanske ändå en giraff, det skulle nog liksom ge mest spänning.